[Linux] Re: File Sistem Degistirme

From: Ilker Gokhan (ilker.gokhan@linux.org.tr)
Date: Wed 11 Sep 2002 - 16:10:58 EEST

=?ıso-8859-9?q?Ayd=FDn=20=20KO=C7AK?= wrote:
> Merabalar;
> SuSE 8.0 kurulu sistemimde fdisk yaparken fs menusunde ilk olarak ReiserF=

Bu izlenim nerden niye dogdu anlamadim dogrusu? reiserfs aniden kapanan
makinalarda belki digerleri kadar bir basari gostermiyor ama (ki ben
kisisel olarak bir sorunla henuz karsilasmadim.) bu ancak cok yogun
makinalarda sorun yaratabilir ama cok yogun calisan (ozellikle kucuk
dosyalari kullanan ve okuma-yazma isi yapan progrmlarda web server,proxy
vb.) makinalarda diger FS lerden daha iyi performans sagladigi
kesinlesmis durumda. Ama buyuk dosya kullanan prog lar icin bu FS
tavsiye edilmiyor. (database uyg. gibi) Burada karar sistem kurucuya
kaliyor.

> dinlememe ragmen) su an bir sorun yok ama yine de bilgi kaybi olmaksizin=20
> onlari EXT3'e cevirebilirmiyim? =20

Tabi ki hayir. Once format ondan sonra FS kurulusu.. :-))

Saygilarimla,
Ilker G.