[Linux] TV Kartı ve gurultu..

From: Serdar Koylu (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Wed 11 Sep 2002 - 13:41:50 EEST

Selamlar..

Kendime bir TV karti edinerek media ve X11 alemine dalmaya cesaret etmeyi becerdim sonunda. Fakat gene hayal kirikligi, kudzu mudur nedir kendisi tanidi buldu kurdu, bana yapacak bir sey kalmadi. Sonucta xawtv kurmak yeterli oldu sadece.

Fakat genede bir problem var. Soyleki, TV calisirken dosya acar, scroll yapar vs. bir seyler yaparsaniz, olusan sinyal harmonikleri kartin HSYNC yapmasini bir an icin engelliyor, ses MUTE ediliyor, cok kisa bir sure sonrada tekrar HSYNC saglanip ses geliyor. goruntude bunu anlamak imkansiz. Ama, benim ki gibi bir 2x250 W homemade hoparlor sistemi (yazicioglu wattmetresi ile bilmem kac yuz bin watt ediyor, yazicioglu 2 W Anfileri 300W diye satiyor) kullaniyor ve gece yasayanlar kategorisine giriyorsaniz bu takirti tum mahalleyi uyandirip bela bulmaniza sebep olabilecek buyuk bir sorun oluyor.

BIOS'tan spread spectrum seceneklerini filan kullanmam sorunu cozmedi. Sorun bilhassa yayinin zayif oldugu kanallarda daha yogun yasaniyor.

Merak ettigim bu sorunu baska yasayanlar var mi ? Ben gecici cozum olarak bttv IRQ handlerinden HLOCK yoksa sesi MUTE Eden satirlari kaldirdim. Artik bu sorun kalkti ama, bos kanallarda canhiras bir hisirti geliyor ve sinek olup mide bulandiriyor. Gerci bu sorun da cozulur ama oncelikle sizlerinde bu ve benzer sorunlar yasayip yasamadiginizi ogrenmek ve daha genel gecer bir cozum uretmek isterim.

Saygi ve sevgiler..