[Linux] Re: linux & freebsd

From: Serdar Koylu (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Tue 10 Sep 2002 - 13:43:58 EEST

Selamlar...

BSD Linux'u network isinde dover kavgasi zaten yeterince renkli olarak suruyor. Ben sorunuza spesifik yaklasmak isterim..

Bu tur bir uygulama icin portable dusunmeniz yeterli ve sart kosul. Bu acidan bakinca da Linux ve BSD arasinda fark yok gibi bir sey. Temelde kernelin ve civarindaki ana sistem bilesenlerinin, firewall, routing vs., konfigurasyonlari icin temel farklar mevcut. Bu da kodunuzu belki en fazla 50 satir artirabilir. Fakat, Web, FTP, Mail gibi servisler icin yapilacak konfigurasyon duzenlemeleri hemen hemen hic degismiyor.

BSD Linux'tan daha cok UNIX'tir. Yani, UNIX mantalitesine daha yatkindir. Bu nedenle iyi adminler ve iyi programcilar icin bir cennet denebilir. Tipik end-user, Ortalama adminler, ortalama programcilar vs. icinse, Linux daha iyi bir cennettir. Linux altinda ornek kod vs. bulmakta daha az zorlanirsiniz. Temel olarak Linux bir suru BSD-Style sistem cagrisini destekler. BSD'de (FreeBSD) bir suru Linux ve POSIX cagrisini emule eder. Bu nedenle cogu zaman Linux binary'lerini dahi pek fazla degisiklik yapmadan BSD uzerinde calistirabilirsiniz. Hatta calismayan cogu icin sadece gereken bir yeniden derleme olacaktir.

Kisacasi, Linux veya BSD yonelimli olarak ilerlemeyin. Tamamen portable dusunun. Bu ayni zamanda kodunuzun da daha saglam olacagini daha bir garantiler. Portability icin daha disiplinli olmaniz gerekecektir. Buda programin daha iyi dokumante edilmesi, tasarlanmasi ve yazilmasi demektir.

Saygi ve sevgiler..

10 Sep 2002 09:04 EEST tarihinde yazmışsınız: