[Linux] Re: MuzikCD leri

From: Enver ALTIN (ealtin@casdb.com)
Date: Mon 09 Sep 2002 - 16:58:21 EEST

On Mon, 2002-09-09 at 16:52, hakann wrote:
> Merhaba

Merhaba,

> Orjinal muzik CD lerini Linux'de mount yapamiyorum.

Normal. Audio CD'ler uzerinde bir filesystem yok.

> Dosya tipini belirtmem gerektigi seklinde bir hata
> mesaji veriyor. Bunun ozel bir yontemi mi var?

Bir muzik CD'si icin, CD-Rom surucuye Play, switch track, stop gibi bazi
temel komutlar gonderilir ve datanin okunarak ses sinyaline cevrilmesi
CD-Rom uzerinde yapilir ve bu analog sinyal ses kartina aktarilir.

Basitce, mount etmenize gerek yok, bir CD player programi kullanin :]

Ama dogrudan erisim ile veriyi sequential okumak ve IDE kanali uzerinden
raw data edinmek de mumkun, tabii bu da linux-yazilim'in konusu :)

Iyi calismalar

--
Enver ALTIN (a.k.a. skyblue)   - Software developer, generic solvent
http://enver.casdb.com/        - mailto: ealtin at casdb dot com

"I was playing poker the other night ... with Tarot cards. I got a full house and four people died." -- Steven Wright ----------------------------------------------------------------------- Liste üyeliğiniz ile ilgili her türlü işlem için http://liste.linux.org.tr adresindeki web arayüzünü kullanabilirsiniz.