[Linux] Re: Linux Istanbul 2002

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Mon 09 Sep 2002 - 14:12:38 EEST

> Merhaba,

> Kesinlikle. Redhat'in, Mandrake'nin, SuSe'nin ilk zamanlarini ne cabuk
> unutuyoruz...

Yine yazmak istemiyordum ama sanirim aralarinda farklar var. RedHat,
SuSE gibi dagitimlarin ilk zamanlarinda bircok sey henuz oturmamisti
hatta gelistirilmemisti. ornek: rpm. Bugun ise Linux la ilgili cok fazla
olanak var. dolayisi ile iyimser olarak bakarak 5-6 yil oncesi ile
bugunu karsilastirmak cok dogru degil. RedHaT veya baska dagitimlar
taban olarak alinarak cok kisa zamanda su an cesitli yeni dagitimlar
olusturabiliyor. 2 sene ise bir dagitimin gelisimi icin oldukca onemli
bir suredir. Hele de elinizde cok fazla kaynak varsa. RedHaT, SuSE nin
kurulduktan 2 sene sonraki halleri ile kiyaslama yapin ve o zaman
ellerinde olan imkanlar ile. Bircok sey yeniden yazildi. Yeni seyler
gelistirdiler bu 2 sene icinde.

Umarim anlatmak istedigim anlasilmistir. O zaman ki imkanlar ile
yapilabilenler ve bugunku imkanlarla yapilabilenleri "zaman ve imkan"
bilesenlerini dusunerek tekrar gozden gecirirseniz ne demek istedigim
daha rahat anlasilabilir.

Tabani tamamen baska bir dagitimin olan yeni bir dagitimin en azindan
guvenlik update lerini birebir alarak bir-iki oynama ile duzeltmesi ve
sunmasi cok da zor bir is degildir. Ki paketlerinde bu sekilde
hazirlandigini dusunursek oldukca kolaydir. Bunu bebeklik veya bundan 10
sene onceki dagitimlarin ilk hallerini dusunun seklinde gozardi
etmemenizi tavsiye ederim. O zamanlar Linux un 1.x li surumleri uzerine
calisiyor idi bu dagitimlar, bugun 2.4 ile basliyor yeni olanlar.
aradaki bariz fark sanirim ortadadir.

Umarim ne demek istedigim de anlasilmistir. Ki ben bu eksikligi soylerek
dagitimci kisilere yardimci oluyorum temel olarak.

Gerisine istenirse ozelden devam edelim. Bu kadar yeterli sanirim.

Fikirlerimin tamamen beni bagladigini tekrar belirtiyorum.

--
IYI CALISMALAR

MURAT KOC

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part