[Linux] Re: DivX ve Multimedya

From: M.Gokmen GOKSEL (gokmen.goksel@frontsite.com.tr)
Date: Tue 03 Sep 2002 - 17:53:36 EEST

Oncelikle film baslatirken ne kullandiginiz onemli : eger mplayer da sdl yu=
klu=20
degilse ya da siz film acarken video output olarak sdl kullanmiyorsaniz b=
=F6yle
bir sorun yasanabilir. mplayer ile bir filmin altyazili olarak sdl ile acil=
masi
icin :

$ mplayer -vo sdl -ao sdl film_konumu -sub altyazi_konumu

seklinde bir islem yapmalisiniz.

$ mplayer -vo help

diyerek de sisteminizde mplayer ile yuklenmis olan vo lari bulabilirsiniz, =
en=20
kotu ihtimalle bir baska vo kullanarak bu sorunu cozebilirsiniz. Eger OpenG=
desteginiz aktif ise ben vo olarak xv , ao olarak da sdl kullanmanizi oneri=
rim.
ben oyle yapiyorum ,bende de de ati ekran karti var gayet guzel calisiyor.

Altyazi da TR karakter sorununu bende cozemedim ama bu konuda pek de girisi=
mim
olmadi , ben daha kolay bir yol olarak kedit ile actigim altyazi dosyasinda=
 tr
karakterler icin "search and replace" islemini yapiyorum boylece hicbir sor=
un
kalmiyor :) hatta simdi aklima geldi bunun icin ufak bir script de yazdik m=
i=20
hic bir sorun kalmaz ...

Kolay gelsin=20

M.Gokmen GOKSEL mail:gokmen.goksel@frontsite.com.tr
Web Application Developer =20

frontsite Bilgi Teknolojisi A.S. tel: +90 212 356 68 92=09
http://gg.gen.ms/ fax: +90 212 356 68 96=09