[Linux] Re: group hakkinda...

From: Genco YILMAZ (gyilmaz@kheops.marketweb.net.tr)
Date: Wed 04 Sep 2002 - 14:49:48 EEST

selam,

Dogru anladiysam bir cozum atayim... kulagi ters taraftan tutmaya benziyor
ama..Belki daha iyi bir cozumu vardir.

gurubunuzun id numarasi 503 olsun, kullanici adiniz sifre dosyasinda
1. sirada , grup numarasi ise 4. sirada bulunuyor. 1 ve 4 u asagidaki gibi
alip pazarlama.list adinda bir dosyaya attiniz diyelim,sonrada bu yeni
olusturdugumuz dosyadan kullanici adlarini cekelim.

cat /etc/passwd | cut -d: -f1,4 | grep 503 > /etc/pazarlama.list
cat /etc/pazarlama.list | cut -d: -f1 > /etc/pazarlama.list.son

bu dosya icin /etc/aliases dosyasinda tanim girerseniz istediginiz gruba
mail atmis olursunuz.Dogru anladiysam kucuk bir cozum...