[Linux] XFree86 ve monitör (ve cubuk?)

From: E.A.Murat EREN (meren@comu.edu.tr)
Date: Thu 31 Oct 2002 - 20:10:47 EET

//biraz uzun oldu kusura bakmayin.

  Merhabalar,

  Basima cok ilginc bir sey geldi, eger daha once yasamis ya da bu konuda
fikri olan biri varsa bana yardimci olabilir diye dusundum; nvidia
chipsetli TNT ekran kartimin OpenGL uygulamalarini daha iyi
calistirabilmesi icin nvidia.com dan gerekli sürücü dosyalarini indirdim
(NVIDIA_kernel.xxx.rpm, NVIDIA_GLX.xxx.rpm) ve kurdum. daha sonra da README
dosyasinda yazdigi üzere, /etc/X11/XF86config-4 dosyasindan

        Load "dri"
        Load "GLcore"

satirlarini kaldirdim. ve,

        Driver "nv"

satirini

        Driver "nvidia"

olarak degistirdim ve X'i baslattim. nvidia logosu cikti ve hersey yolunda
idi. düzgün calistirmayi bir türlü basaramadigim quake3'ün düzgün
calistigini görünce X'i kapattim ve cözünürlügü 640x480'e düsürdüm. iste
hersey bundan sonra basladi: cozunurlugu eski haline getirdigimde
(1280x1024), ekranin tam ortasinin altinda yaklasik 10cm uzunlugunda ve 0.7
cm genisliginde yesil-gri cizgili bir sütunun, durdugunu farkettim. mouse
isaretcisi disinda hersey onun altinda kaliyordu. ekranin snapshot'unu
aldim, görünmüyordu. X'i kapatip yükledigim yeni driverlari kaldirdim.
tekrar Xi calistirdim yine ordaydi. cozunurlugu degistirdim, yine ordaydi
fakat konumu degismisti. ekranin solunun yaklasik 600 pixel saginda
duruyor. burda saymak istemedigim daha bir cok yönteme basvurdum ve
neticesinde ekran karti ya da monitör ile ilgili olmadigina emin oldum.
bütün sürücüleri kaldirip temiz rpmlerinden yeniden yükledigim halde bu
cubuk'un orda olmasinin sebebi nedir? yardimci olabilirseniz cok
sevinecegim, tesekkürler, iyi calismalar.

 E. A. Murat EREN
 meren@comu.edu.tr