[Linux] Re: iki modemi birlestirme

From: Serdar Koylu (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Thu 31 Oct 2002 - 21:07:21 EET

Selamlar..

ml-ppp destegi varsa olur. Yoksa da, her iki modemle birden baglanip her ikisinide varsayilan aggecidi olarak ayarlarsaniz, download'iniz hizlanmaz fakat, web sayfalari ve iclerindeki resimler vs. paylasilarak nispeten daha hizli baglanti saglar. Diger yandan, ornegin, makinelerin yarisi bir modemi, obur yarisi oteki modemi kullansin, su su su adrese gidenler icin su modem kullanilsin, mail ve chat yapanlar bir modemden, digerleri diger modemden baglansin vs. gibi kurallar belirleyebilirsiniz..

BSD compression, iyi bir MTU, HTB Queue gibi optimize QoS secenekleri ile, download'da 10 K'ya kadar (bazi dosyalar icin, compress'e musait olanlar, mesela web sayfalari gibi) hizlara ulasabilirsiniz tek modemle. Genel performansinizi iki modem yaklasik ` oraninda artiriyor pratikte. Tek modemde ise ..30 kadar performans kazanmak mumkun. Sonucta iyi bir ince ayar ile iki modem kullanip genel performansi ikiye katlamak mumkun..

Saygi ve sevgiler..

27 Oct 2002 18:43 EET tarihinde yazmışsınız: