[Linux] Re: Cd Recorder

From: Devrim GUNDUZ (devrim@oper.metu.edu.tr)
Date: Mon 21 Oct 2002 - 16:59:03 EEST

Merhaba,
On Mon, 21 Oct 2002, no code wrote:

> yamaha ide cd-recorderimi bir turlu calistiramadim.cogu program scsi olmasi
> gerektigi yonunda mesaj veriyor
> siz hangi programlarla cd recorder inizi kullaniyorsunuz.tecrubelerini
> paylasan olursa sevinirim.

(Not: Bu yazdiklarim tamamen aklimda kalan bilgilerden derlemedir. HAta
olursa tekrar e-posta atabilirsiniz.)

Oncelikle, eger lilo kullaniyorsaniz, liloya
append = "hdc=ide-scsi hdd=ide-scsi"

satirini eklemelisiniz. Bu scsi emulasyonu icin gerekli. Grub
kullaniyorsaniz, aklimda kaldigi kadariyla buna gerek yok.

Ardindan da modules.conf a da

        options ide-cd ignore='hdc hdd'
        pre-install sg modprobe ide-scsi

satirlarini ekleyin.

sonrada rc.local e karsilik gelen dosyaniza (ORnek: Red Hat'te
/etc/rc.local)

        hdparm -c3 -d1 /dev/hdc
        hdparm -c3 -d1 /dev/hdd
        /sbin/insmod ide-scsi

satirlairni ekleyin.

hdparmlar cd copyde iyi calismasini sagliyor. isterseniz
eklemeyebilirsiniz.

Bu arada, liloya eklemeleri yaptiktan sonra

        lilo

komutunu vermelisiniz.

reboot dan sonra bir de

        cdrecord -scanbus

komutunu verir misiniz? Sizin cd-rom ve cd yazicinizi goruyor mu?

Simdi geri kalan is daha kolay:

CD yazmak icin xcdroast programini kullanabilirsiniz. ilk calistirmada,
root hakki ister. ORada bazi ayarlari yapmaniz gerekli. CD yaziciniz,
isolarin ya da diger dosyalarin alinacagi dizinler, root disindaki
kullanicilarin haklari, vs vs. isleriniz bitince "Save COnfiguration" a
tiklayiniz. Ardindan CD'lerinizi yazabilirsiniz

Saygilarimla.

--

Devrim GUNDUZ

devrim@oper.metu.edu.tr Tel : (312) 295 9318 devrim.gunduz@linux.org.tr Faks : (312) 295 9494