[Linux] Re: IP MASQ ve ICQ

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Mon 21 Oct 2002 - 16:49:39 EEST

Merhaba,

Sun, 21 Oct 2001 13:56:55 +0300 tarihinde "Aydın KOÇAK" <akocak@mu.edu.tr>
yazdi:

AK> iptables ile masquerade islemi yaparak private ip'li makinalarin internet
AK> cikislari saglanabiliyor. Ftp, irc, vs.. destegi var galiba ama icq da
AK> sorun var bildigim kadariyla linux'u internet cafe' de kullanan arkadaslar
AK> varsa ;
ICQ'da bir problem oldugunu zannetmiyorum.

Ancak ICQ'da birebir baglanti ile dosya transferi yapilmak istenirse sorun
cikabilir. Cunku bu islem, disaridan bir bilgisayarin direk sizin ic
aginizdaki bir bilgisayarinizla birebir baglanti (arada bir engel olmadan)
kurmasini gerektirir ki bu sizin guvenlik duvarinizi neredeyse islevsiz hale
getirir.

                               Doruk

Ankara   : (0312) 3857026 - 4197811
Istanbul : (0216) 4284693 - 4284694