[Linux] Re: Yedek server nasıl?

From: Halil Demirezen (halil@bilmuh.ege.edu.tr)
Date: Tue 26 Nov 2002 - 05:38:47 EET

> Merhaba,
>
> Birincisi, serverler aynı network üzerinde
> değil.İkincisi Ben aslında şunu yaptım, birinci
> serverdaki bütün host zone larını ikinci serverda
> anında mirror gibi bir kopyasını çıkarmak.Bunu yaptım.
>
> Zaten çözümde nameserverdan kaynaklanacak gibi
> görünüyor.
>
> Kopyasını anında çıkaran bir durjm oluşturdum, fakat
> datalarında bir kopyasını anında nasıl çıkarabilirim.

Yanlis anlamadiysam. Iki tane nameserver sana hizmet edecek.
bir tanesi ilk serverin ikincisi de ikinci serverin ip sini gosterecek.
yani su sekil

ns1.denemedomain.com.tr 195.175.3.4
ns2.denemedomain.com.tr 195.174.1.1

iki serverde calisan nameserverler datalarin kendilerinde oldugunu gosterecek

yani www.xxx.com.tr gibi bir istek geldigi zaman ns1.denemedomain.com.tr nin
bulundugu server eger down olmus ise ns2.denemedomain.com.tr ye sorulacak.
ikinci nameserver ise kendisi gibi cevap verecek ve iki clone makina hicbir
problem yokmus gibi devam edecek?

tabiki ilk serverdeki datalirin kopyalarini alirken iste apache de

ilk serverdeki
<VirtualHost 195.175.3.4>
ikinci server de
<VirtualHost 195.174.1.1>
seklinde olacak etc. durumlar.

Datalar derken? yani halihazirda bulunan web sayfalari mailler vs mi?

Bir de soyle bir durum var mailleri cabuk sekilde ikinci makinaya
backuplamalisin...

iyi calismalar