[Linux] Re: ssl handshaking

From: Baris Metin (baris@gelecek.com.tr)
Date: Wed 20 Nov 2002 - 17:05:44 EET

Tue, Nov 19, 2002 at 02:48:52PM -0800 , Umut Demirhan :

> selam,

Selamlar,

> webadminix adinda, browser marifetiyle serverinizi
> kumanda etmenizi saglayacak minik bir uygulama
> gelistiriyorum ve ssl kullanma ihtiyaci icindeyim.
>
> SORU:
> Bir browser ve web server arasinda SSL baglanti
> kurulmasi esnasinda gecen handshaking prosedurunun
> detaylarini bulabilecegim bir yer biliyor musunuz?
>
> sanirim google ile beceremedim :)

Sanirim netscape'in sayfalari arasinda bir yerlerde olacakti. Soyle
birsey :

(s): Sunucu
(i) : Istemci

Aramizdaki bir diologu acayim.

1. i->s selam

2. s->i selam ben SunucuX + sertifikam
/* gonderdigim ilk mesajda sertifikami yolluyorum */

3. i->s nerden bilicem? kanitla!

4. s->i SunucuX'in private key'i(digest[Benim SunucuX])
/* gonderecegim mesajin digest'ini olusturup private key'im ile crypt
 * ediyorum. Sertifikayi ve olusturulan mesaji public key ile acip
 * kontrol eden Istemci benim SunucuX olduguma ikna oluyor. */

5. i->s SunucuX tamam sensin. al bakalim bu gizli anahtarimiz.
                SunucuX'in public key'i (gizli anahtar)
/* Istemci SunucuX'in public anahtari ile gizli anahtari crypt edip SunucuX'e
 * gonderiyor. public key ile crpyt edilen mesaji yalnizca private key
 * acabilecegi icin bu mesaji yalnizca SunucuX anlatabilir. */

6. s->i gizli anahtar(gonderilecek mesajlar)
/* bundan sonra gonderilecek tum mesajlar gizli anahtar ile crypt
 * edilecegi icin yalnizca Istemci/SunucuX anlayabilir */

Goruldugu gibi man-in-the-middle yalnizca 4. adima kadar olanlari anlayabilir.
Buraya kadar da yalnizca SunucuX'in SunucuX oldugunu dogrulamis olur.

Projenizi anlayamadim ama sorunuza kisa bir yanit olabilir sanirim...

iyi calismalar,

--
Baris Metin			http://metin.org
GELECEK A.S.