[Linux] Promise Fast Track 100 IDE Raid - cözüldü

From: Alper Oğu (alperliste@showtv.com.tr)
Date: Wed 13 Nov 2002 - 12:29:06 EET

Merhaba,

13.11.2002, 12:07, Doruk Fisek wrote:
DF> Bir ara alt.os.linux.slackware'de custom boot disketi yapma uzerine
DF> yazismistim ama benim denemelerimde rootdiske gelince init'i
DF> bulamamisti. Haber obegindekiler bozuk disketlere baglamisti olayi, benim de
DF> daha sonra tekrar denemeye vaktim olmadi.
DF> Belki isine yarayabilir, calistirirsan haberim olsun :-)
DF> http://groups.google.com/groups?th=58346c3742cb1097

Evet olabilirdi. Neyse ki 9.0b'nin cekirdekleri isimi gordu (Bunu
oneren Sancar Saran'a tesekkur). Aslinda promise fast track icin iki
Slackware'de de 0.03beta modul vardi ama nedense Slack 8.1'deki
raid.s cekirdek raid cipi hakkinda birkac bilgi (PCI vs) verdikten
sonra birsey yapmiyordu.

Slack 9.0b'daki raid.s fasttrack'i ide2 (hde,hdf) ve ide3 (hdg, hdh)
olarak tanidi. Makinada mirror tanimli ve raid'e bagli 2 tane 40 GB
ide disk disinda normal ide'ye bagli (hdb) bir de ide cdrom var.

Slack 9'un raid.s, install.1 ve install.2 disketleriyle acip slack
8.1 cd'sinden kurulum yaptim. En sonda disketten cekirdegi yukle
deyip en son raid.s'i yuklettim.

fstab'a asagidakileri kendi sorun cikarmadan yazdi:
/dev/ataraid/d0p1 swap swap defaults 0 0
/dev/ataraid/d0p2 / ext3 defaults 1 1

En cok lilo ugrastirdi. Sonradan raid.s disketiyle acip "mount
root=/dev/ataraid/d0p2" yazarak makinayi normal acabiliyordum ama
lilo mbr'a yazilmiyordu veya baska bir hata vardi. lilo.conf'ta
söyle yapinca oldu:

boot=/dev/ataraid/d0 (asil hata buradaydi, /dev/hde idi)
lba32
image=/boot/vmlinuz
  root=/dev/ataraid/d0p2
  label=linux
  read-only

Bu kurulumdan sonra Slackware'in yaninda gelen scsi.s, adaptec.s,
raid.s gibi cekirdeklerin ne kadar degerli oldugunu tekrar anladim.
:)

Sana ve Sancar Saran'a yardimlariniz icin cok tesekkurler. :)

sevgiler

--
 Alper Oğuz    alperliste@showtv.com.tr