[Linux] samba hakkında bir deneyim

From: ahmet tombak (ahmettombak623@hotmail.com)
Date: Tue 12 Nov 2002 - 21:07:57 EET

selam geçenlerde sambada bişey denedim (aslında bir çok şey deniyorum) samba
sunucun win98 ile nasıl haberleştiğini merak ettim yani bildiğimiz
win98 samba sunucuya : Naber baba
samba win98 istemciye : aynıı aynıı
olayının detayına bakmak istedim aceba göründüğü kadar komikmi:)) smd 137
udp ve 139 TCP portlarından haberleşiyo... Ben etheral network analyser
proğramını kullanarak bir oturum açmada neler yaşandığını inceledim.. User
revel = 2 hata ayıklamada çalıştım ve loglarıma baktığım zaman ms-dos
hakkında bir şey görünmüyo... Bende zaten smbd.conf dosyasında nasılsa
dos'ta bi işim yok diye aşağıdaki satırları eklemedim... Neyse sonuç olarak
şunu gördüm port haberleşmesinde şifreler gönderildikten sonra eğer
aşağıdaki dos satırları yoksa paketlerde dos' yapılandırmasında hata olduğu
açık ve seçik görülüyo... Ben ne yaptım conf dosyasına dos ve bu codepage
satırlarını ekledim ve tekrar oturumu gözledim... Protokol detaylarındaki
dos hatası artık yoktu... Belki ilginizi çeker... Şu anda NT şifreler
disable edilebiliyorsa neden win98 edilmesin üzrinde çalışıyorum.. şimdiye
kadar başarısız olduğum bundan sonraki denemelerde başarısız olacağım
anlamına gelmiyor tabii... Neyse samba hakkında ayrıntılı bir döküman
hazırlayıp (çevirme değil kendi görüşlerim) sayın Görkem Çetin'ne gönderecem
eminim o en iyi yolu gösterecektir bana şimdiye kadar hep öyle olduda:))
neyse bu vesileyse bir kez daha sana minnettarlığımı bildiriyorum... Ve
devam edeceğim... Merak etme abi en iyi olduğum zamanda sena minnetlerimi
sunacam:)) umarım işinize yarar...
Ahmet TOMBAK

dos filemode = yes
dos filetimes = yes