[Linux] Re: (Düzeltme)Trojen ve firewall

From: ahmet tombak (ahmettombak623@hotmail.com)
Date: Tue 12 Nov 2002 - 19:58:04 EET

selam benim bu sisteme ilk mailim umarım yardımcı olurum.. Şimdi zaten
yazdıkların arasında firewall olabilecek sadece iptables firewall örneği
olarak verilebilir.. netstat -nlp yazarsan sistemde açık portlarını
görebilirsin iptables iyi yapılandırdığın zaman çok profesyonel bir hacker
hariç sisteme dışardan girişlri engelleyebilirsin.. Eğer trojenler sisteme
mail ile bulaşıyorsa symantec linux versiyonu gördüm ama hatırlayamadım şu
anda ayrıca www.psionic.org adresinden portsentry 1.1 alıp yapılandırırsan
sistemini ataklara karşı korumuş olursun çok iyi bir proğram. Ayrıca
konfigurasyonu webmin ilede kontrol edebiliyorsun... Kurulumu ve kullanımı
hakkında turkce dökümanı aşağıdaki linkten okuyabilirsin..
http://www.tldp.org/linuxfocus/Turkce/September2001/article214.shtml
Yalnız bu port güvenliği için..

Ayrıca firewall olarak bi rus abimizin yazmış olduğu VXE adlı bir yapı var
ayrıntılı bilgi için lütfen aşağıdaki linke bir göz at..
http://www.tldp.org/linuxfocus/Turkce/January2000/article133.shtml

Bu da olmazsa aşağıdaki linke git güvenlik hakkında başın dönsün:)
http://www.olympos.org/kutuphane/
arkadaşlar şu aniçin güvenlik ve diğer konularda sadece referans bilgiler
sunabiliyorum... Şu anki cevap sadece notlarım arasından ve sistemimde
kullandığım ama kendi deneyimimle hala yorum yapamayacağım bir konu olduğu
için kaynak gösteriyorum.. Ama merak etmeyin en kısa zamanda kendi
görüşlerimi sizlerin hizmetine sunmaya çalışacağım... Neyse siftah senden
deyip hayırlı uğurlu olsun...