[Linux] Re: bandwith düzenleme

From: ILKER FICICILAR (ilkerf@isbank.net.tr)
Date: Tue 05 Nov 2002 - 07:15:27 EET

wondershaper'I da deneyebilirsiniz.
adresi yanIlmIyorsam http://lartc.org/ idi.
Bununla bandwidth'i bölmekten daha iyisini yapabilir, servis kalitesini
yükseltebilirsiniz. Çeşitli IP ve port'lara düsük öncelik verebilir. Ek
birkaç filtreyle de bandwidth sınırlaması yapabilirsiniz.
 AyrIntIlI bilgiyi gene aynI adresteki "Advanced Traffic and Routing
Howto"'den elde edebiliyorsunuz.

Ben iptables ile kontrol edilebilir port aralIklarI bIraktIktan sonra
wshaper'a düsük öncelikli edonkey portlarInI vb. bildirerek, ve birkaç
ek satır ile ACK'leri de önemli önemsiz diye ayIklayarak edonkey ve
benzeri trafik canavarlarInI dizginleyebiliyorum. Böylece her uygulama
fIrsat oldugunda bandwidth'den olabildigince cok yararlaniyor.

--

... ilker FIÇICILAR ilkerf@geocities.com ... ftp://ekitap.2y.net/ . Elektronik Kitaplar ... http://ilkerf.tripod.com/teknik/ . Linux & Bilgi ... http://ekitap.kolayweb.com/ . Palm icin E-kitap ... http://mezopotamya.tripod.com/ . Arkeoloji ... http://nukleer.findhere.org/ .. Nukleer Enerji ... http://ilkerf.tripod.com/cbm.html . C64/C128