[Linux] Re: windows 2000

From: Erol Ozbek (erolozbek@ttnet.net.tr)
Date: Wed 27 Mar 2002 - 00:17:55 EET

Yakın zamanda Windows 98'den Windows 2000'e geçtiğim için Microsoft'un resmi
belgesini iyi hatırlıyorum (Almanca sürüm): Açıkça ikisini bir arada
bulunduracaksanız Win 2000'i sonra yükleyin deniyor. Bunun nedeni (benim
anladığım kadarıyla) Win 2000'in tıpkı Linux gibi (zaten Win NT biraz
Microsoft'ın Unix tuzu katılmış hali gibi görünüyor, erişim haklarından
klasör adreslemelere kadar çeşitli izlerini görebilirsiniz) kendi
bootloader'ine sahip olması. Yani Win 98'i yükleyince o bootloader uçuyor ve
doğrudürüst dokümentasyonu olmayan bir bootloader'i yeniden kurmak gibi
sinir bozucu bir dertle karşılaşıyorsunuz.
Ben Suse Linux 7.1'i bir Pentium 166'da Win 98 ile birlikte düzenlemeye
çalışıyorum, ama yeni bilgisayarımda (AMD XP 1600) henüz o cesareti
bulamadım.
Windows ile düzenli işiniz oluyorsa ve benim gibi Linux'ta yeniyseniz,
LILO'yu MBR'a yüklemenizi tavsiye etmem, çünkü her nedense Linux'un
konfigürasyonuyla çok oynarsanız Windows açılışını kaybedebiliyorsunuz.
Biraz zahmetli, ama konfigürasyon oturana kadar (elbette yedekli) boot
disketi daha güvenli. Yine de disketteki LILO'yu kaybetme riskine karşı
Windows dosya sistemine Loadlin ve bir boot kernel'i kopyalamakta yarar var
(bana bu yatay geçiş ayrıca eğlenceli göründü).

Yine de SUSE'nin Have a Lot of Fun sloganı sinirimi bozmaya başladı.