[Linux] Ses Karti Modulu

From: Abbas Ayhan Kanmaz (kanmaz@be.itu.edu.tr)
Date: Tue 26 Mar 2002 - 12:30:42 EET

        Merhaba,

        Daha once cekirdek derlenmis ve ses karti onboard olan
bir bilgisayarda, yeniden cekirdek derlememek icin, butun ses
kartlarina modul destegi vererek sadece modulleri yukledim.

        Daha sonra butun modulleri bir kabuk program yardimiyla
ve insmod ile yukledim ve mpg123 ile mp3 dinleyebildim. Ses kar-
tinin ac97_codec.o ve i810_audio.o ile calistigini buldum. Daha
sonra ise modules.dep dosyasina ;

/lib/modules/2.4.9/kernel/drivers/sound/i810_audio.o:
/lib/modules/2.4.9/kernel/drivers/sound/ac97_codec.o

gibi bir satir ekledim. Artik;

        modprobe i810_audio

komutu ile mpg123 ile mp3 dinliyorum. Ancak /etc/modules.conf
dosyasinda bunu calistiracak modulu bulamadim. Dolayisiyla onun-
deki # isaretini kaldiramadim. Yani ben i810_audio modulunun ses
ile ilgili birseyi calistirdigimda otomatik olarak calismasini
nasil saglarim. /etc/modules.conf dosyasi icerisine

        alias char-major-14 i810_audio

gibi birseyler yazdim ve "depmod -a" yi denedim ama modul otoma-
tik olarak yuklenmiyor.

        Ikinci sorunum ise, modprobe i810_audio ile ses karti mo-
dulunu yukledigimde xmms mp3leri cok hizli caliyor. Bunumda so-
runumla bir ilgisi var sanirim.

        Belki yeni bir cekirdek indirip tekrar derleyince sorun
cozulur. Ancak bu durumun nasil asilacagini merak ettim.

lspci ciktisi (ses karti)

00:1f.5 Multimedia audio controller: Intel
Corporation 82820 820 (Camino 2) Chipset AC'97
Audio Controller (rev 04)

        Iyi Calismalar

A. Ayhan Kanmaz