[Linux] Re: hdparm

From: Enver ALTIN (enveraltin@yahoo.com)
Date: Sun 24 Mar 2002 - 23:28:36 EET

On Sat, 2002-03-23 at 20:10, Selim Ober wrote:
> Merhaba;

Merhaba,

> hdparm ile yaptigim degisiklikler -k1 parametresini kullanmama ragmen
> reboot'tan sonra eski haline donuyor, ne yapmam gerekir acaba?

Dogal olarak. Soft reset ile kastettigim bilgisayarinizin reboot etmesi
degildi. Olasi bir okuma/yazma hatasi sonrasinda disk suruculer kendi
kendilerini resetleyip hatalari onlemeyi denemek icin default ayarlara
donerler. -k1, diske olasi bir soft reset'den sonra bu ayarlari
hatirlamasi gerektigini bildirir.

Aslinda size onerecegim cozum, bunu /etc/rc.d/rc.local 'e eklemeniz.
Ancak bu, sisteminizin gercek performansina tum sistem calismaya
basladiktan sonra ulasmasi anlamina geliyor.

Eger ne yaptiginizi biliyorsaniz, /etc/rc.d icerisinde; dagitiminizin
kendi init scriptlerini duzenleyebilir ve ilgili komutu buraya
ekleyebilirsiniz. Boylece sisteminizin acilisi da ciddi bicimde
hizlanacaktir. Ornegin, benim sistemimde (Slackware 8.0) /etc/rc.d/rc.S
dosyasinda en uste ekledim. Bu dosya, single user initialization
script'i bende (neredeyse herseyden once, kernelden hemen sonra
calistiriliyor). Sizin sisteminizde farkli olabilir.

-HTH

--
Enver (a.k.a. skyblue)