[Linux] openoffice ve makrolari

From: Feramus (cferamus@yahoo.com)
Date: Sat 23 Mar 2002 - 15:48:14 EET

openoffice641c yi kurdum hos. ancak makrolarini nasil kullanacagimi pek anlayamadim. sistem objelerinin isimleri belli degil. yani mesela asagidaki kodu gormezden geliyor

sub satira_git()

    sheets("Sheets1").select
    range("A1").select
    activecell.value="abc"
    dim a as string
    a=activecell.value
    msgbox(a)
end sub

burada
sheets1 i secmesini ' seciyor
a1 hucresini secmesini ' secmiyor
a1 hucresine abc yazmasini ' yazmiyor
a degiskenini tanimliyor ' herhalde o kadarini yapiyordur
a1 i a ya atamasini ' incorrect property value hatasi veriyor
a degiskenini icerigini bir kutuya yaz ' buraya gelmeyi beceremiyor

sorum su. yukaridaki gibi basit bir islemde bile ms basic uyumu yok. amacim oo yu kotulemek degil tersi acaba bu konu ile ilgilenmis ve sistem objelerinin neler oldugunu bir dokuman adresi vererek veya tarafima gonderebilecek varmi. oo yu kullanip ms office yi kaldirmak istiyorum. Ancak tablolarim da suru ile makro var ben bir uyum aramiyorum. tamamını yazmaya razıyım ancak oo nun belgelerinde makro yazmaya yetecek bilgi yok. oo sitesinde so sitesinde de boyle bir bilgi yok. so5,2 de de aynı sorun vardi yeterli bilgi yoktu.
acaba oo makro dili kendi objelerini veya kendi kendisini programlamayi desteklemiyormu.

Kafa utuledi isem affola
sevgiler
feramus coban