[Linux] [FAQ] Re: Re: Mozilla java plugin

From: Enver ALTIN (enveraltin@yahoo.com)
Date: Wed 20 Mar 2002 - 16:13:38 EET

On Wed, 2002-03-20 at 13:08, Alper Oguz wrote:
>=20
> S=F6yledigin xpi dosyasini buralarda g=F6remedim ancak diger

Mozilla, gosterilecek sayfa icerisinde bir plugin destegi gerektiren
nesne varsa; ilgili plugin'i netscape.net destegiyle arayip indirebilme
yetenegine sahip.

Bu ozelligi kullandiginizda sizi birkac netscape.net sayfasi arasinda
dolastirdiktan sonra FTP URL'ini tam hatirlayamadigim jre.xpi dosyasina
yonlendiriyor. Mozilla, ozel bir (x-application/xpi-plugin sanirim)
MIME/type ile gonderilen dosyalari (saniyorum bu XPI dosyalari .tar.gz
aslinda) acarak kendi sistemine kurabiliyor.

Ancak bunu yapabilmesi icin $MOZILLA_FIVE_HOME/plugins yani
/usr/lib/mozilla/plugins icerisine yazma hakkina ihtiyaciniz olacak. Bu
nedenle Mozilla'yi root calistirmaniz yeterli olacaktir.

Ipucu: jre.xpi dosyasini baska bir yazilimla indirebilir ve
/dosyalar/jre.xpi gibi bir yere kaydettikten sonra Mozilla'da:

file:///dosyalar/jre.xpi

URL'i vererek plugin'in otomatik yuklenmesini saglayabilirsiniz. Aslinda
birileri flash_plugin icin de boyle birsey yapmali :)

NOT: 0.9.1'den beri Java'yi boyle kuruyorum.
--=20
Enver (a.k.a. skyblue)