[Linux] Xawtv Çözüm

From: Batuhan (batumg@yahoo.com)
Date: Wed 20 Mar 2002 - 10:58:37 EET

Selamlar, sorunumu çözdüm. Belki çözüm başkalarının da
işine yarar diye nasıl yaptığımı yolluyorum.
Sorun xawtv yi çalıştırırken -device /dev/video0 demem
ile çözüldü. Açıkçası /dev altında video deviceını
göremeyince huylamıştım ama Xf86Config in böyle bir
değişiklik yapacağı aklıma gelmemişti. Neyse eğer
video0 olmazsa xawtv yi
xawtv -hwscan ile çalıştırın. Size hangi donanımların
uygun olduğunu gösterir.
xawtv -device /dev/video0 ile çalıştırırsınız. Sanırım
benzer ayarlar ses için de yapılabilir.
Hep bu uzun komutu girmek istemiyorsanız kullanıcı
dizini altındaki .Xresources altına
   xawtv.device : /dev/video0
diyerek sorun çözülebilir. ayrıntılı bilgi için man
xawtv komutunu çalıştırabilirsiniz.