[Linux] Re: kde3 ve win network

From: Deniz Akkus Kanca (deniz@arayan.com)
Date: Wed 20 Mar 2002 - 10:17:57 EET

Gökhan Günyol wrote:
> zafer bey verdiginiz bilgi icin cok tesekkurler ama abizim sistem statik =
> degil=20
> malesef dhcp uzerindem calisiyor bu benimde aklima gelmisti ama o sekilde=
> =20
> yapamam yanliz bir yol duymustum hosts dosyasini wins server uzerinden=20
> guncelleme diye bir yol varmis galiba dogrumudur nasil yapilir

Konunun orta yerinden girdiğim için yanlış anlamış olabilirim. Ama dhcp
ile numara alan bir sistemin adını dinamik dns ile kaydedebilirsiniz.
Yani makina kendi adını biliyorsa, ve siz bind 9 serisi DNS ve dhcp 3
serisi DHCP sunucusu çalıştırıyorsanız, makina DHCP'den IP aldıktan
sonra ismini DHCP'ye gönderir, DHCP'de bunu DNS'e bildirir. Dolayısıyla
DNS vasıtası ile makinalara ismen ulaşabilirsiniz.
http://www.arayan.com/da/yazi/network.html adresindeki yazının içinde,
sonlara doğru bunun nasıl yapılabileceği anlatılıyor ve örnek conf
dosyaları veriliyor.

Eğer bunu wins dünyasına göndermek sorun ise, samba'nın wins proxy olma
özelliği var - yani DNS'den aldığını WINS server'muşcasına windows
dünyasına yayabilir.

Esen kalın,
Deniz