[Linux] Re: linux vs BSD

From: burak dayioglu (dayioglu@metu.edu.tr)
Date: Sat 16 Mar 2002 - 18:37:42 EET

On Sat, 16 Mar 2002, Vasfi UYSAL wrote:
> BSD ( freebsd ve openbsd ) ile linux ayni donanimlar uzerinde
> performans farki verirlermi acaba ??

Merhaba,
Farkli performans sonuclari alabilirsiniz; ag islemlerinin yogun
oldugu sunucu turu uygulamalarin buyuk bir bolumunde (agirlikli olarak
daha guncel ve etkin aygit suruculeri nedeni ile) BSD turevleri biraz
daha yuksek performans verebilir.

Ancak (bana gore) bu performans farki alistiginiz-bildiginiz-sevdiginiz
bir platform varsa bunu degistirmenize degecek durumda degildir. Linux'un
ya da BSD'in fanatik bir savunucusu degilim; hangisini basarili
kullaniyorsaniz ya da hangisine alisiksaniz onu tercih etmenizi, aradaki
performans farkini kapatmak icin (pek cok durumda) $100'luk fazladan bir
CPU/RAM yatirimi yapmanizi onerebilirim...

Performans farklari cok anormal durumda degilse platform degisikligi daha
ciddi bir maliyet kalemi olabilir, sadece bunu isaret etmeye calisiyorum.

selamlar,
-bd