[Linux] Re: pentium4 ve rdram

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Sat 16 Mar 2002 - 00:03:43 EET

Selamlar..

P-IV, bilhassa Multithread sistemler icin gelistirilmis bir CPU. Soyleki, bir CPU icinde iki CPU varmis gibi davranabiliyor. Fakat Cache miktari bu is icin yetersiz maalesef. Intel bu sorunu asmak icin FSB Veriyolunu hizli tutmakla asmayi planliyor. Bu CPU'ya optimize programlar olmadikca bu cok fazla bir performans getirisi getirmeyebilir.

Donanim tavsiyesinde hangi tur server kullanacaginiza bakmaliyiz. Genellikle iri DB serverleri ve Mail serverler icin, CPU gucunden ziyade Harddisk hizi onemli olacaktir. Ama ornegin bir web server olacaksa, PHP vs. islemek icin CPU gucu daha onemli olabilecektir. Bu noktada optimum bir sistem icin uygulamayi bilmek onemli olur. Kabaca konsolide serverler vs icin en optimum cozumu soyle getirebiliriz.

2 x PIII 1133 512K Cache...
512+ MB RAM
2 x 40 GB 7200 RPM HDD.. Stripped RAID..

Digerleri pek fazla onemli olmaz. Fakat, bu hic bir sey icin optimize olmayan ama her seyde tatmin edici netice verebilen bir cozum olur. Asil espri, Yeni PIII'lerin 512K Cacheleri ve iki diski stripleyip performans kazanci saglanmis olmasi. Ama yogun calisacak bir DB serverinde RAID/SCSI gerekli olabilir. MS-SQL server 4 GB RAM isteyebilir. Sendmail SCSI HDD isteyebilir vs. vs.

Bu sekilde bir sistemi piyasadan makul fiyatlarla bulabilirsiniz. Sanirim, 1500 USD filan tutar en fazla..

Tamamen sizin isinize en iyi server icin, muhtemel kullanici sayisi, kayit buyuklugu, LAN band hizi vs. bilgilerini bilmek lazim..

Saygi ve sevgiler..