[Linux] Re: mail sorunu @squid

From: Enver ALTIN (enveraltin@yahoo.com)
Date: Mon 11 Mar 2002 - 23:47:50 EET

On Mon, 2002-03-11 at 15:16, Erdal ZORLU wrote:
> Merhaba arkada=FElar,

Merhaba,

> Linux un "Squid" adl=FD proxy sever ini kullanaca=F0=FDz. Sadece b=FCy=FC=
k bir sorun var :=20
> W9X kullan=FDc=FDlar=FD e-mail al=FDp, g=F6ndermek istediklerinde mail se=
rver a (mail.turk.net)bir t=FCrl=FC ba=F0lanam=FDyorlar. Bu durum kullan=FD=
c=FDn=FDn PC sinde "ms proxy client" y=FCkl=FC ise ya=FEanm=FDyor e=F0er de=
=F0ilse a=FEa=F0=FDdaki hatay=FD veriyor ve alma-g=F6nderme i=FElemi ba=FEa=
r=FDl=FD olam=FDyor. (mail server adresini ip olarak yazmay=FD da denedim y=
ine olmad=FD.

Network yapinizdan biraz bahsedebilir misiniz? Oyle gorunuyor ki
Internet'e bagli iki farkli sunucunuz var, bunlardan biri WinNT/2K,
diger de Linux.

Linux uzerinde Web/FTP proxy olarak Squid calistirmak istiyorsunuz.
Squid, sadece web sayfalari ve ftp siteleri gibi bazi veri turleri icin
cache ve proxy destegi saglar. Ancak mail programlariniz konusunda size
yardim etmeyecektir.

Linux sunucularda, iceride dogrudan TCP/IP kullanarak internet erisimi
yapmaya gereksinim duyan yazilimlarin baglantisini saglayabilmek icin,
Network Address Translation (NAT) metodu kullaniyoruz. Bu metodla, IP
paketlerinde birkac temel degisiklik yapilarak baglanti olusturulmasi
saglanir.

Eger 2.4 serisi bir kernel kullaniyorsaniz, Internet tarafina modem ile
baglaniyorsaniz:

# iptables -t nat -A POSTROUTING -o ppp0 -j MASQUERADE

gibi bir komut isinize yarar. [ip_tables, iptable_nat, ipt_MASQUERADE ve
ip_conntrack, ip_nat_ftp, ip_conntrack_ftp modullerinin kernel icerisine
derlenmis oldugunu varsaydim. Eger disaridaysa (ki Slackware'de
disaridadir), modprobe ile kernele yuklemelisiniz].

Bu islemleri yaptiktan sonra, Linux sunucunuz uzerinde cache-only bir
DNS sunucu kurabilir; aginizdaki diger bilgisayarlarda IP adresi
tanimlamalari yaparak DNS sunucu ve Default Gateway (Varsayilan ag
gecidi) olarak Linux sunucunuzun IP adresini belirtebilirsiniz. Gemi
iyice aziya aldiysak, DHCP sunucu kurmaniz siddetle onerilir.

Umarim yardimi olur.

Iyi calismalar
--=20
Enver (a.k.a. skyblue)