[Linux] telnet te function key sorunu ve a_termcap dosyasi

From: Feramus Çoban (cferamus@yahoo.com)
Date: Mon 11 Mar 2002 - 10:08:12 EET

acu cobol ile yazilmis bir muhasebe uygulamasi calistiriyoruz. server
olarak sco kullaniyoruz. win deki telnet programlari ile baglandigimda
bazi telnet proglari f tuslarina basildiginda sanki esc tusuna basilmis
gibi davraniyor. telnet98 diye bir prog ile baglandigimda islemleri
sorunsuz yapilabiliyor. f tuslari f gibi davraniyor.

bu acu cobolun /etc altinda a_termcap diye bir dosyasi var. bu dosyanin
icinde baglanilan telnet programlari nin bazi ayarlari var. bu ayarlar
default olarak geliyor. sonra siz isterseniz yeni bir prog icin ekleme
yapiyorsunuz. burada ansi, vt100 vb.. ayarlar mevcut ancak lin ile
baglandiginda once konsolda TERM=ansi yazarsam bu acu ile yazilmis proga
giriyorum. prog eski ve klavye kisayollari ile calisiyor. f10 f5 vs..
sorunum su. ben bu f tuslarina bastigimda acu cobol progununda bunu f
gibi anlamasini nasil saglarim.

Diyelimki biz bunu beceremedik. ben telnet98 programini wine ile
kullanmaya calistim beceremedim. acaba bu progu calistirabilmek icin bu
proga ait dll leride bir yere kopyalamam gerekiyormu.

sevgiler
feramus