[Linux] Re: Oh my God, Postfix is the fastest!!!! (fwd)

From: Dogan Zorlu (doganzorlu@doganzorlu.com)
Date: Thu 07 Mar 2002 - 02:02:35 EET

Kişisel düşüncem servislerin performansını daha çok DNS in etkilediği
şeklinde. Aynı DNS i kullanan bir makinada iki ayrı MTA yı test ettiğinizde
elde edeceğiniz sonuç "bu şuna göre" şeklinde göreceli bir değerden başka
şey ifade etmeyecektir. Yani işlenen mail sayısı 20 adet/sn gibi bir değer
asla rasyonel bir değer olmayacaktır. Yani sizde o kadar bir performans
veririken başka bir yerde farklı sonuçlar elde edilecektir. Yani benchmark
sadece karşılaştırmaya yarayabilir. Aynı şekilde acaba yüklememnin ivmesi
sistemi ne kadar etkiliyor bu verilen adreste belli değil. Yani yüklemenin
mail/sn değerinin sabit tutulmayıp değişkenliğinin de irdelenmesi lazım.
Zira uygulamalar içinde init işlemlerinin şekline göre yuksek yüklemelerde
çok başarılı olan bir ürün, yüklemenin dalgalanması durumunda performans
kaybedebilir.

Ne anlatmak istedin bu kadar yazdın derseniz, bu tarz bir test yeni sistem
kuracak olanlara bir rehber olmayacak/olamayacaktır. Sistem yöneticisinin
memnuniyetsizlik durumunda diğerini denemesi, yani deneme -ve genellikle-
yanılma yöntemini kullanması, ihtiyaca yönelik özellikleri araması çok daha
doğru bir davranış olacaktır.

Dogan.