[Linux] Re: ethernet kartlari

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Thu 27 Jun 2002 - 12:23:46 EEST

Selamlar..

Iste Murat KOC'a yakisan, listede gormeyi arzu ettigimiz cinste ender mesajlardan birisi..

Evet, tembel Linux'cu boyledir. ifconfig yazip bakacaksin, net-tools bulacaksin, indireceksin, kuracaksin, yok bilmem ne isterim diyecek falan, filan.. Hatta yerinden kalkacaksin, hangi lamba yaniyor egilip bakacaksin filan..Kim ugrasir boyle seylerle.. Yaziverirsin boyle iki satir kod, isi bitirir, gobegini buyutmeye devam edersin.. Birde Linux'a zor derler utanmadan..

Kizlarin neden daha az Linux'cu oldugu anlasiliyordur sanirim artik..

> Ha, ne interface i calistirmak mi lazim? Yani up etmek mi gerekiyor?
> Yaw ne alakasi var Serdar? Al sana bir kod yaziyorum interface i up etme

Uzun yoldan, "ifconfig eth0" yazarakta bakabilirdik. Interface IP adresi verilmis olmasa bile up edilerek MAC adresi ogrenilebilir. Bu up etmek tabirini, interface'i inet sistemine baglamak olarak degilde, modulunu yukleyip kernele register etmek olarak yorumlarsan anlasmak daha kolay olacak saniyorum..

Gobeginin inceldigine dair birtakim rivayetlerin var. Win2000 ile filanda bogusuyormussun duydugum kadari ile.. Iste Deneyecegim filan ayagina Windows'a kaptirirsan kolunu boyle terletip inceltiverir adami. Hic yuz goz olmadigim halde etrafimda 15 tane Win98 olmasi beni bile hizla inceltiyor.. Tavsiyem bir deri bir kemik kalip Somali esrafina donmeden, Win2000 vs. kullisini /dev/null'a send edivermen. Bak, Bolca BSD ve WinXXX vs. kasan Burak Hocamiza.. Iyice zayiflamis gordum kendilerini. Vahim bir durum.. Acilen bir seyler yapmak lazim. Ben burdan biraz Zara bali temin edip seminerde kendine goturmeyi dusunuyorum. Degerli bir hocamizdir ve halsizlikten yataklara dusmesini istemeyiz...

Saygi ve sevgiler..