[Linux] Re: [Linux]

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Tue 25 Jun 2002 - 12:56:31 EEST

Selamlar..

Bilgi eksik elbette. Ama sorunun gelisine bakip muneccimlik kabiliyetlerimizi ilerletiyoruz.

1. Bu arkadaslar, internet paylasimi icin Linux kullaniyor olmali. Squid kurup calistirmislar, Dial-up bagli olan makineye.
2. Clientlerin browser'lerini elle ayarlamislar. Artik Web'e ulasabiliyorlar..
3. Fakat POP3/SMTP gibi standart TCP/IP cagrilari yapilamiyor. Cunku sistemlerinde Gateway yok. Diger yandan DNS'te yok/tanimsiz.
4. 3, kokten yanlis, bu arkadaslar isi biliyor, dial-up baglanti varken, clientlerin maillerini toplayip cabucak bu makineye, bundan digerlerine dagitmak istiyorlar. Boylece, mesela 15 dk. bir ana makine internete baglanacak, isi bitirip cikacak. Boylece telefon parasindan tasarruf edecekler.

Bence, 3. Sik gecerli. MDK 7.0 ile 2.2 kernel geliyor, ipchains onlarin islerini gorur.

ipchains -A forward -i ppp0 -j MASQ

gibi bir komut bu sorunu giderebilir. Ama tam hatirlamiyorum simdi. Soyleki,

ipchains -A forward -s 192.168.1.0/24 -j MASQ

gibi bir komutta kullanmak gerekebilir. Ayrica her halukarda, ISP'nin DNS Adresleri ve Linux makinanin local ag arabirimi adresinin, clientlere yazilmasi gerekiyor.

Aslinda en kolay cozum, bir dhcp server kurup, ayarlari bununla yaptirmak. Birde, Cache Only DNS kurulursa, bu agin ihtiyaclarini karsilar. Ikiside MDK 7.0 CD'sinde var. Fakat ikiside exploitable. ISC'den kaynak kodlarini indirip yeniden derlemeleri tavsiye edilir. Dogrusu, MDK 7.0 uzerindeki pek cok sey bir hayli eskidi. En iyi cozum, MDK 8.2, SuSE 8.0 vs. ye gecmek olabilir.

Elbette, clientlerin ag ozelliklerini, sistemlerini vs. bilmedigimiz, hatta sorudan da istenilenin tam olarak ne oldugunu anlayamadigimiz icin, Sunu sunu yapin diyemiyoruz.. Boyle yuvarlak cevaplar yaziyoruz. Belki belge.linux.org.tr icinde bir HOWTO bile vardir ama, belge.linux.org.tr'ye ulasamiyorum. Bizden kaynaklaniyor olmali (Connection Timeout)..

Saygi ve sevgiler..