[Linux] Re: 2 dns domain in one dns server

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Tue 25 Jun 2002 - 12:30:30 EEST

Selamlar..

DNS Sistemi birbirini proxy edebilen bir sistemdir. Yani, her NS bildigi kayitlar icin dogal NS gibi davranir. Sadece bilmediklerini, bildigini farzettigi DNS'e sorar.

Bu durumda, sizin ".com" domaini icin olan ROOT-SERVER uzerinde "c" icin bir NS kaydiniz, ".com.tr" domainini tutan NS icinde "c" icin bir NS kaydiniz olmali. Bunlar varsa, "c" uzerindeki NS, o "b" alanlarini resolve edebilir.

Cok anlasilir olduguna eminim. O kadar ki "Anlamak icin en cok sac yolunan cevap yazma" gofreti dahi verebilir Berk bana...

Kisacasi su: X makinasi, "a.b.c.com" un IP'sini bulmak icin ROOT-SERVER'lere ".com" u soracak. Onlar ".com" Y uzerinde kayitli diyecek. Y'ye gidilecek, "c.com" sorulacak... X makinasi "a.b.c.com.tr" icin "tr" yi soracak. "tr" DNS'ini ogrenecek. "tr" DNS'ine, "com.tr" yi soracak. Onada "c.com.tr" yi soracak.. Demek oluyorki, "c.com" un yeri com icin root server olan A.GTLD-SERVERS.NET uzerindeki DNS'te, "c.com" un DNS'i kayitli olacak. Diger yandan, "c.com.tr" adresi ise, ns1.metu.edu.tr uzerindeki DNS'te kayitli olacak. Gereken her sey bundan ibaret. Bunlarin her ikisi ayri makineler uzerinde olabilir. Hatta 100 tane farkli DNS uzerine bile konabilir (Round Robin mevzusu). Hepsi, ayni bilgiyi verdikten sonra kac makine oldugu onemli olmaz. Ama, domain cagrilari UDP uzerinden yapilir. Bu demek olur ki, network yukunu kolayca kaldirabilen ve minimum hop ile ulasilabilen bir sistemi tercih etmelisiniz.

Saygi ve sevgiler..