[Linux] Microsoft ve güvenlik :)

From: Erçin EKER (antares@gmx.com.tr)
Date: Mon 24 Jun 2002 - 15:56:17 EEST

haziran 2002 byte türkiye jerry pournelle' in WinHEC toplantısını
anlattığı yazısından;

"Birkaç ay önce, çok sayıda güvenlik açığı ortaya çıktı: Bir ara günün
Microsoft güvenlik açığını seçiyorduk. Durum öyle olduki sanki her saat
başı yeni bir açık çıkıyordu. Bill Gates sinirlendi ve emir verdi: Buna
bir son verin.

Denediklerinden eminim. Aylar öncesinden Microsoft takiler yeni
kodyazmayı bıraktı. Onlar şimdi hem işletim sistemini hemde
uygulamaların kodalrını inceleyerek olası açıkları arıyorlar. Bir sözcü
şöylediyor, "güvenli bir işletim sisteminin ne olduğunu öğrenmek için 2
ay harcadık." dedi. Hemen arkamdan bir ses: "Boşa zaman harcamışsınız."
dedi. Kimin olduğunu bilmiyorum ama kahkaha tufanı koparmaya yetti.
Aslında güvenlik avı o kadar çok zaman almıştı ki Windows 2000 için
service pack 3 hazırlanamamıştı. Dahası, win2k için bir Application
Compability Toolkit çıkardılar ama bu kit için service pack 3
gerekliydi."

zavallı Microsoft.....

iyi çalışmalar.