[Linux] Re: qmail kullananlara soru

From: Özgür ÖZASLA (ozguro@ins.itu.edu.tr)
Date: Fri 21 Jun 2002 - 15:33:29 EEST

> Selam,
> simdi yanlis anlasilmayayim yine ;)
Bak yine tartışma başlatacak, konu dışı (offtopic) şeyler soracak... :)
> qmail kullananlara sormak istiyorum neden qmail?

Linux' a başlayalı daha 2 ay olmuştu ve daha make paketinin bile kurulu
olmadığı bir redhat 7.1'de kaynak kodundan namını çokça duyduğum qmail'i
kaynak kodundan derlemeye çalıştım olmadı ve bir baktım Barış Bey'in
mükemmel bir qinstall programı var. Kurdum hemen hemen hiçbir ayar yapmadan
mysql destekli olarak qmail+vpopmail+qmailadmin+ezmlm+sqwebmail kurdum.
Mysql desteği sayesinde e-posta şifrelerini daha çnce oluşturmuş olduğumuz
kullanıcı veri tabanımla ilişkilendirdim (Bu biraz sizle alakasız). 30
MB'lık bir dosyayı lokal başka bir kullanıcıya atayım dedim sitem tık
demedi... Ha tabi Exchange Server 5.5'den sonra beni fazla büyülemiş
olabilir. Exchange database dosyası şişince başıma gelenleri ne ben
anlatayım ne siz sorun. Baktım maildir desteği var, her posta ayrı dosya
olarak tutuluyor, sqwebmail oldukça hızlı ve web arayüzü
özelleştirilebiliyor... Dedim daha ne olsun ve qmail seçtim.... :)
Anlayacağınız biraz duygusal oldu... Windows Sunucu+Exchange Server'den
sonra ilk göz ağrısı ne de olsa...

> amacim yeni bir tartisma baslatmak filan degil ama gercekten bunu merak
> ediyorum.
Yorumum yukarıda vardı zaten... :)
>performans deseniz postfix daha performansli vpopmail deseniz
> postfix icinde var sendmail uyumlulugu yok. Hos ben postfix e de
> alisamadim exim i daha cok seviyorum ama neden qmail?
Yukarıdaki duygusal!!! hikaye bir yana şunu çok seviyorum diye birşey yok...
İşimi gören yazılımı kullanıyorum... DJB'ye de gıcık değilim... :) Sistem
yöneticisi duygusal değil profosyenel davranmalı biraz. İmkanın varsa ( Bu
önemli.Bu imkan daha çok para oluyor) baktın performanslı ( öyle olduğunu
söylemiyorum) Exchange 'de kullanırsın icabında.

Hadi ben de bir soru sorayım. xmail kullanan, görüşü olan var mı? Exim
hakkında biraz bilgi verebilir misin? Kurulum, ayar, yedekleme kolaylığı
falan filan...

Selamlar....