[Linux] Re: Performans/TCO ve GPL lisansı

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Thu 20 Jun 2002 - 14:29:09 EEST

Selamlar...

Adini hatirlamiyorum dogrusu. Ama, specleri sayarken vatandas, hemen hepsine "Bunu su uygulama halleder" dedigimi hatirliyorum.

Sizde iyi bilirsiniz ki Linux Ust class guvenlik derecelendirmelerine dogrudan yonelik degildir. Yani, root kullanici olmamasi gibi durumlardan bahsediyorum. Bence Linux yerine boyle uygulamalarda daha paranoid calisan sistemleri tercih etmek gerekir. Mesele bu ama, oradaki yaklasim, HP'nin urunu disinda, standart Linux'larin "Guvensiz" oldugu yonundeydi. Ben acikca soyle soyleyeyim. Bir X sahsi, Windows 98 ile internete baglansa ve DOS ftp ile dosya indirmekten baska bir sey yapmasa, ona -guvenlik acisindan- ne kadar musallat olabilirsiniz ? Yani, Linux pek cok is icin yeterince guvenlidir. Ama HP bunu, "Linux guvenli degildir" seklinde soyleyince kafalar karisiyor.

Tipik bir sistemde ihtiyac olabilecek, yeterince guclu bir firewall/NAT, bir hayli iyi olabilen bir passwd yonetim sistemi, gerektiginde LIDS gibi uygulamalarla cok agirlastirilmis bir erisim/yetki takibi dusunulunce Linux guvensiz diyenlere "Insaf" demek gerekmiyor mu ?

Saygi ve sevgiler..