[Linux] Re: ufak penguen nasil olduda satiliga cikti ?

From: Deniz Akkus Kanca (deniz@arayan.com)
Date: Wed 19 Jun 2002 - 07:19:15 EEST

Çar 19 Haz 2002 02:19 tarihinde şunları yazmıştınız:
> hmmm
> ben simdiye kadar yapilan tum eklentilerin gpl lisansina otomatikmen
> eklendigini dusunuyordum. yani mesela siz a gpl prgsi ile olusturacaginiz b
> prgside gpl oluyor diye biliyorum.
> bu durumda 3.2 den sonra 3.3 u cikartmak icin adamlar mecbur 3.2 nin kodunu
> kullanacaklar, degil mi ?

3.2'deki bütün kod orjinal yazar tarafından yazılmış ise, o zaman sorun yok.
Bir sonraki sürüme giderken istediği lisans altında yayınlayabilir.

3.2 100 kişinin GPL'li yazılımını içeriyorsa, o zaman onları kullanamaz --
çıkaracak, tekrar benzerini yazacak vs.

Çekirdeğin hiç bir zaman GPL'den başka bir şey olma ihtimali olmaması bu
yüzden. Binlerce kişinin eki var orada, hepsi de GPL. Linus bir gün
"çekirdeği kapalı yapıyorum" dese, tekrar ilk yayınladığı güne dönmek zorunda
kalır, veya o 1000 kişinin de buna izin vermesi gerekir.

Esen kalın,
Deniz