[Linux] Re: pipe problemi

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Tue 18 Jun 2002 - 13:48:53 EEST

Selamlar..

Duzeltmelerde cok guzel ve faydali bilgiler var. Severim boyle mesajlari oldum olasi.

Fakat, normalde calisan more komutunun, pipe ile baglandiktan sonra calismamasi ? Bu biraz garip. Belki de, more degilde diger komut calismiyor olabilir. Bu boru mevzusu BASH icinde donen bir mevzu. Aklima ilk gelen ama an az mumkun olan, | isaretinin farkli bir sekilde taniniyor olmasi. Diger yandan sistem file descriptor tablolarinda bir sorun olmasi. Malum, bu isaretin solundakinin STDOUT'u, sagindakinin STDIN'ine baglaniyor.

Tam olarak bash'in verdigi hata emsajlari aciklayici olabilir. Ctrl+Alt+F3 ile emulatorsuz (olmaz, ama en "pure" emulator bu olabilir) bir terminali denemek faydali olabilir.

Tipik olarak bunun PATH env. ile bir ilgisi yok gibi gorunuyor. KEsinlestirmek icin, "$ ls |/usr/bin/more" seklinde deneyebiliriz. Her durumda oldukca ilginc bir problem.

Saygi ve sevgiler..