[Linux] Re: Mount problemi

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Mon 17 Jun 2002 - 12:23:08 EEST

Mucip ILBUGA wrote:
> Selamlar;

> /etc/fstab dosyasına vfat users,rw 0 0 parametresi ile ikinci diskimi bağladım..
> Herkes görebiliyor, okuyabiliyor. Fakat sadece root disk üzerine yazabiliyor! MAN'lardan inceledim önceden
> user kullanmıştım sonra users denedim fakat durum düzelmedi. Kullanıcı görebiliyor ancak yazamıyor?
>
> Saygılarımla,
> Mucip

Ornek olarak

/dev/hdc1 /mnt/d vfat umask=0,quiet,iocharset=iso8859-9,codepage=857 0 0

umask kullanicilarin da yazabilmesi icin,

iocharset ve codepage Turkce destegi icin,
quiet, permission degisimi yapilamadiginda uyari gelmemesi icin (FAT de
           permission destegi yoktur)

Ayrica mount ettiginiz dizinin de haklari (ornekte /mnt/d) kullaniciniza
  yazma ve calistirma izni veriyor olmali.

`man mount` da fat parametrelinde gid ve uid parametrelerini de
inceleyebilirsiniz.

  Saygilar,
  Onur Kucuk