[Linux] Re: SMS Gonderme

From: Faik UYGUR (faikuygur@ttnet.net.tr)
Date: Fri 14 Jun 2002 - 11:14:25 EEST

Selam,
* Muhammed Soyer <msoyer@ges.net.tr> [06/14/02 10:04]:

> Evet Burak Bey'in dedigi gibi ..
> Bu smsler bize internet cikislarindaki sorunlarida bildirecekler ..
> Tabi bazi durumlarda GSM sebekeleride calismaz oluyor ama ..O zamanda =
> zaten bizim yapacak cok birseyimiz olmuyor ..Turkcell ve Telsim TT yi =
> yeterince zorluyor, biran once sorunu gidermeleri icin=20
> Oyle bir durumda SMS almasakta olur :)
>
> Benim yasadigim sorun sanirim telefonun firmware inden kaynaklaniyor =
> ..Yanliz kotu birsey var ..Modem firmware i gunceller gibi telefon =
> firmware ini webte aramama ragmen bulamadim ..Yetkili servisleri aradim =
> [...]

Muhammed bey, telefonla bazi denemeler yaptim.
http://gatling.ikk.sztaki.hu/~kissg/gsm/at+c.html adresinde T260 a ait AT komutlari mevcut.
Sayfadaki tabloya gore 1.0 firmware numarasi gibi gozukuyor.

Modem e AT+GMR gonderdigimde TA revision
1.0 dondu.

AT+CGMR gonderdigimde ME revision da
1.0 dondu.

Gercekten ilginc bir problem. CME ERROR u modem hangi komuttan sonra veriyor merak ediyorum.

strace gsmsendsms -d /dev/ttyS0 -b 57600 cep_no mesaj > output 2>&1

den sonra output dosyasina bakarsaniz.

write(3, "ATZ\r", 4) ile modemi resetliyor ve daha sonra komutlari gondermeye basliyor. write(3,...
leri izleyerek en son hangi komutu gonderdigine bakabilir misiniz? Sadece meraktan soruyorum :)

Ayrica bir cozum bulduktan sonra, paylasirsaniz sevinirim.

Iyi calismalar,
komutu gonderdigine bakabilir misiniz