[Linux] Re: Sms gw

From: Faik UYGUR (faikuygur@ttnet.net.tr)
Date: Thu 13 Jun 2002 - 17:22:49 EEST

Selam,
* Muhammed Soyer <msoyer@ges.net.tr> [06/13/02 10:03]:

> MErhaba,
> sistemlerde bir sorun oldugu zaman sys adm lerine bir sms atmasini =
> istiyoruz ..Sorunu tesbit ediyoruz bir sekilde ..
> Sms gondertme isini Linuxa nasil yaptirabilriz ?=20
>
> gsmlib diye bir yazilim buldum nette ..
> elimizde bir de motorola t260 var ..
> data kablosu ile seri porta baglayabiliyorum ..
> minicom ile girip normal modem ile yaptigim herseyi yapabiliyorum ..
> fakat gsmlib in araclari ile sms gondermeyi basaramadim ..
>
> gsmsendsms[ERROR]: ME/TA error 'operation not allowed' (code 003)
>
> yukaridaki gibi hatalar aliyorum ..

Motorola T260 ve gsmlib-1.9 ile seri porttan sms gonderdim.

# gsmsendsms -d /dev/ttyS0 -b 57600 cep_no mesaj

gsmlib in son versiyonunu kullandiginizdan emin olun. Eski versiyonlarda bug
olabilir. TODO larinda bu hatayla ilgili notlar var.

Koda bakarsaniz, bu hatayi cihazin GSM modem e gonderilen AT command ine
karsilik modem cevap olarak CME Error verdiginde veriyor.

Bu da Machine Equipment Error demek:
http://www.softgsm.com/support/help/softhelp/softgsmCME_ERROR.htm

Telefon ayni oldugu icin bu versiyon ile sizde de calismasi lazim.
Eger calismaz ise

strace gsmsendsms -d /dev/ttyS0 -b 57600 cep_no mesaj > output 2>&1

ile belki hatayi output a bakarak bulabiliriz. Gerci burada hangi AT command
inden sonra bu hatayi verdigini gorecegiz o da ne kadar isimize yarar bilemiyorum
ki telefon ayni oldugu icin sizde calismamasi ilginc.

Ayni versiyonla denedikten sonra belki telefon ayarlari ile ilgili bi sorun
olabilir diye dusunuyorum, "not allowed" sanki onu cagristiriyor.

Iyi calismalar,