[Linux] Re: Çoklu Ekran

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Wed 12 Jun 2002 - 12:37:21 EEST

Onur Yalazi wrote:
> Merhabalar,

  Merhaba,

  Boyle ozel durumlarda kesinlike X siz bir init de calisip XFree nin
ayar dosyasini kendinizin duzenlemesini tavsiye ederim. Inanin daha
hizli oluyor.

> Bios da biraz gezdim ama mg200 ü primary veya secondary ayarlama gibi
> bir şeyle karşılaşmadım.
> Ne yazık ki pek başarılı olamadım. Araştırmaya devam ediyorum.
>
> Bu konuda fikri yada farklı deneyimi olan varsa ve aktarırsanız memnun
> olurum..

Bios da display first AGP/PCI secenegi gibi bir secenek vardir buyuk
ihtimalle, ancak bunun X i ne kadar etkiledigini bilmiyorum.

X ayar dosyasinda, Device section da BusID kisminda gireceginiz PCI bus
id si ile kartlarinizi tanimliyorsunuz. Daha sonra Screen section
icerisinde * Identifier "Screen0" * gibi bir tanimin primary karti
belirliyor olmasi lazim, ayni sekilde Screen1 de ikinci aygiti.

PCI bus id sini lspci (lspci -v) komutuyla ogrenebilirsiniz.

------- ornek ---------------

Section "Device"

        Identifier "Rendition Verite"
         Driver "rendition(?)"
         VendorName "Rendition Verite"
         BoardName "Rendition Verite"

        BusID "PCI:1:0:0"

EndSection

Section "Screen"
        Identifier "Screen0"
         Device "Rendition Verite"
         Monitor "Monitor0"
        DefaultDepth 16

        Subsection "Display"
                 Depth 8
                 Modes "1152x864" "1024x768" "800x600" "640x480"
        EndSubsection
EndSection