[Linux] Re: Çoklu Ekran

From: Onur Yalazi (onuryalazi@mersin.edu.tr)
Date: Wed 12 Jun 2002 - 12:44:20 EEST

Merhabalar,

Şu çoklu ekran maceramdan biraz bahsedeyim...
Öncelikle sizlerden gelen maillerde gördüğüm kadarıyla bu iş çok kolay
olacak
diye düşünüyordum.
Hemen onboard Matrox g200 kartımın yanına Rendition Verite v2200 ümü taktım.
Suse8.0 sistemimi yeniden açtım ve Yast2 ile kartları görüp göremediğimi
kontrol
ettim. Kartlarımın ikiside orada duruyor ama basit bir sorun göze
çarpıyordu:
Yast2 ncurses ile açılmıştı yani xfree açılmıyordu ve görüntüm yeni
taktığıum pci
Verite dan geliyordu.
Belki Sax2 tüm işi halleder ayarlama yapar diyerek sax2 ye atıldım. Oda
ne ? Sax2
bir kaçkez ekran tazeleyip x i açmakta başarı gösteremiyordu.
İş başa düştü diyerek XF86config dosyasina el attim ama her ne yaptiysam
başarılı
olamadım.
man içinde gezerken "xfree86 -config" ile otomatik configurasyon
yapıldığını gördüm.
Bu sayede x kendini çift karta göre ayarladı. Yeni configürasyon ile x i
denediğimde
2 tane dri unresolved benzeri hata ve fatal error sigsegv (11) sinyali
ile karşılaştım.
Önce DRI ı kapattım. ve bum. yine sigsegv 11 :(
Demek başka bir durum vardı.
Güzel çözüm mükemmel tarayici lynx a iş düşmüştü. www.xfree86.org da x4.2.0
dokümentasyonda çok garip bir şeyle karşılaştım:

    2. Limitations

V1000 cards can only work as primary display card due to hardware
limitations.

V2x00 cards can work even if not primary, but primary display card will
be disabled when server is run. This is a driver limitation.

Hopefully these limitations will be workaround and fixed before final
XFree86 4.0 release.

Bios da biraz gezdim ama mg200 ü primary veya secondary ayarlama gibi
bir şeyle karşılaşmadım.
Ne yazık ki pek başarılı olamadım. Araştırmaya devam ediyorum.

Bu konuda fikri yada farklı deneyimi olan varsa ve aktarırsanız memnun
olurum..