[Linux] Re: Liste kullanimi Konusunda

From: Mustafa Akgul (akgul@Bilkent.EDU.TR)
Date: Mon 10 Jun 2002 - 21:00:13 EEST

Merhabalar,

Liste tartismalari herkesin hakli oldugu, "hocanin hikayesini"
hatirlatiyor. Listede su anda 500 civarinda uye var, ama bir
zamanlar 800+ var idi. Insanlar girip cikiyorlar, bazan liste
trafigi, cok az zamanda da "flame"ler rahatsiz ediyor.

Bu solrunlar, tek bir, cok "neat" cozumu yok maalesef.
Ama, bizim alternatif cozumleri paralel olarak denememize
engel degil.

1. news mekanizamsini kurmak, news-liste arasinda gecit kurmak,
hatta liste-web arayuzu arasinda da bir gecit kurmak mumkun.
Bunu ilk firsatta yapalim derim.

2. Listeler konusunda, dusunulen/arzulanan/tercih
edilen/onerilen is bolumu ve liste etigini
i) listlere yeni uye olanlara, welcome.txt icinde iletmek
ii) periodik olarak listelerde yayinlamak
Bunlara ek olarak
iii) Moderator degil ama liste gozcusu bulabilirsek,
bu kurallara cok ters davrananlari uygun bir dille uyarmak,
ancak temel ahlak ve insan davranislarina ters davranalara
gecici cezalar vermek

3. Burak'in onerine paralel olarak, talep olacagini tahmin
ettigimiz, bir kac liste acmak yararli olurd iye dusunuyorum.
Ornegin, mail sistemi, network, web gibi (atiyorum!)
listleri acip, yazismalari cross post etsek bile yararli
olur.
Liste loglari uzerinde tarama da kurabiliriz.

%%%
Benim aklimdaki yeni sunucumuzu bulup, kurduktan sonra
bunlari oarada denemek yonunde. Kimseyi kirmdan/zorlamadan
bazi deneyleri yapalim. Tutursa ne ala. Tutmazsa, calsiamayan
bir kac listemiz olur o kadar. Biraz diska alani , cpu ve
bantwidth'i bosa harcamis oluruz. Ama denemeey deger diye
dusunuyorum.

Saygilar
Mustafa Akgul