[Linux] Re: Liste kullanimi Konusunda

From: Orhan Berent (berent@altay.adm.deu.edu.tr)
Date: Mon 10 Jun 2002 - 15:38:05 EEST

Son zamanlarda çok meşhur olan bir söz vardır,"Öğrendiğim herşeyi
anaokulunda öğrendim" diye.Bence Türkiye'de adminlerin ana okulu
Bilkent'teki inet-adm'idi unix-all ile beraber.Şimdi ikisi de çok suskun
nedeni de oraya sorulması gereken şeylerin linux'un Türkiye'de
yaygınlaşmasıyla beraber bu listeye sorulması.Birçok kullanıcı dağıtım
belirtmeden sendmail,samba,wu-ftpd vb gibi servis yönetim programlarının
nasıl işlediğini soruyor,php,apache salt linux çekirdeği altında mı
işler,tabii ki hayır ,olsun ama bu tür soruların adresi yine de linux
listesi.Günlük mesaj sayısındaki artışın bir nedeni de bu.Onun için listeyi
bölelim mi bölmeyelim mi tartışması var.Radikal bir kararla liste parçalara
ayrılırsa sanıyorum intihar gibi bir şey olur.Ama somut durum bu
sanıyorum,çekirdek ne olursa olsun ,işletim sistemi hangi unix olursa
olsun,gnu ile ilgili her türlü soruyu ve sorunu bu liste karşılıyor.

Orhan Berent