[Linux] İlgilenmeniz Dileklerimle

From: Zeki Ari (arizeki@hotmail.com)
Date: Wed 31 Jul 2002 - 15:32:36 EEST

Selamlar,

Ben Linux işletim sistemi ve Linux dünyasıyla tanışalı sadece bikaç
hafta
oluyor.
Bu yeni ve gizemli aleme girmek isteyişimin temel sebebi aslında ne
Linuxla
ilgili okuduğun övgü dolu yazılar ne de güvenli bir server a ihtiyaç
duyuyor
olmam.

Yaklaşık 4 yıldır kendime ait bilgisayar yazılım - donanım satış ve
servis
hizmeti veren bir işletmede hem çalışmakta hem de yöneticilik
yapmaktayım.
Bünyemizde çalışan 4 servis elemanı var ve özellikle kurumsal
müşterilere
yazılım ve donanım servis hizmeti kişisel kullanıcılara ise donanım ve
yazılım satışı yapıyoruz.

Herkesinde tahmin edeceği gibi şimdiye kadar ki tüm satış ve servis
hizmetlerimizde Microsoft ürünleri yani windows kullandık.

Fakat her zaman yapmak isteğim tüm müşterilerimizi windows harici bir
sisteme yönlendirmek olmuştur. Hem işletim sistemi ihtiyacının
mecburiyetten
istifade edilerek bu şekilde yüksek ücretlerle satılması hem de
tekelleşmeye
gidilmesi bana hep rahatsız edici gelmiştir.

Sonuç olarak Linux ile tanışma cesaretini gösterdim ve yaklaşık 4
gündür
sürekli linux ile uğraşıyoruz . Fakat sonuç? özellikle kişisel
kullanıcı
için çok zor bir sistem....

İşletmemiz aynı zamanda bir internet cafe ile de faaliyet göstermekte.
Özellikle işe internet cafede Linuxu entegre ederek kullanışlığını test
etmekti. Başarılı olacağımı düşünüyorum. Her ne kadar şu ana kadar
irtibata
geçtiğim Linux dağıtıcısı firmaların destek servisleri OLMAZ -
YAPILAMIYOR
deselerde.

Sizden isteğim Türkiye'nin herhangi bir ilinde bildiğiniz ya da
irtibatta
olduğunuz özellikle internet cafe tarzında tamamen Linux kullanan bir
yerel
ağ var mı?

Bir internet cafenin ihtiyaçlarını bilirsiniz. Herbir bilgisayar bir ev
kullanıcısının ihtiyaç duyacağı programları çalıştırır bunun yanında
genellikle IPSHARE tarzı bir sistemle internet tüm bilgisayarlara
paylaştırılır. Benim ilk adımda Linuxla yapmak istediğim bu sistemin aynını
kurup kullanabilmek.

Bunda iyi bir netice alabilirsem bölgesel olarak Linux tanıtımları yapmak
istiyorum.

En azından ne kadar başarılı olunabilir fikirlerinizi ve tecrübelerinizi
yazarsanız çok mutlu olurum.

Saygılarımla...

ZEKİ ARI
SÜRAT BİLGİSAYAR