[Linux] Re: MySQL ile ilgili

From: Onur Yalazi (onuryalazi@mersin.edu.tr)
Date: Wed 31 Jul 2002 - 10:10:06 EEST

apo tek wrote:

>herkese iyi gunler benim mysql ile ilgili iki tane sorum olacakty' :

iyi günler ne demek başımız üstüne :))

>birincisi msql de veritabanimizdaki tablolarin yedegini alabilioruz peki bunu otomatik olarak yani mesela her ay için bir yedegini alabilme imkanimiz varmi varsa hangi sorgularla gerceklestiriyoruz

bunun için bi sorgu yok bildiğim kadarıyla zaten sql dilinin amacıda
bilgilere ulaşmak onları yedeklemek değil ki.
Ama istediğiniz şeyi (U*x türevleri kullanıyorsanız) crontab a mysql
dump ı ekleyerek elde edilebilir.

>ikinci olarak da bir text dosyasinin icerigini tablomuza direk load edebiliyoruz peki tablolary'my'zdaki verileri belli duzende bir dosyaya aktarabiliyormuyuz

belli bir düzende derken kendi istediğimiz yani 5 karakter isim araya 3
tane tire soyad 5 tane bölü gibi bir şeyse sanırım mysql client la
olmuyor yada mysql paketinde gelen herhangi bir şeyle (hatam varsa
düzeltin ben de faydalanayım lütfen). Am bunuda birazcık programlama ile
elde edebilirsiniz. Örneğin php yi kabuk programlama aracı olarak
kullanarak bunu çok rahatlıkla elde edebilirsiniz. Hatta cron yine bu
işi otomatiğe bağlamanıza yardımcı olur.

cron un kullanılışı : (cron sistemde belirli zamanlarda istenen
görevleri yapan daemon crontab bu işlerin listelendiği tabloları
düzenleyen dosya)

cron -u kullanıcı -e kullanıcının cron tablosunu düzenler
cron -u kullanıcı -l kullanıcının cron tablosunu listeler
cron -u kullanıcı -d kullanıcının cron tablosunu siler

cron girişleri her satırda bir eleman olcak şekilde yapılır. Bu
satırların biraz terstir.

**Dakika(0-59) * Saat*(0-23)* Ayın Günü*(1-31)* Yıllın Ayı*(1-12)*
Haftanın günü*(0-6) ÇALIŞTIRILACAK KOMUT
Not 0 = Pazar günü

* kullanmak hepsinde demek oluyor.
*/5 her 5 günde bir demek oluyor. bundan tam emin değilim :))

>yardimlainiz icin simdiden tesekkurler iyi calismalar

rica ederim