[Linux] Re: Iptables'da Dinamik NAT

From: Serdar Koylu (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Mon 29 Jul 2002 - 14:33:42 EEST

Selamlar..

Internet bir networktur. Paket tabanlidir ve her paket hangi adresten geldigini ve nereye gidecegini gosteren birer adrese sahiptir. IP protokolu yazilirken INTERNET yoktu. ARPANET kendi kullanimi icin bazi adresleri reserv etmisti. Bunlara Private IP denir, Ozel IP adresi. Kalan tum IP adresleri Ortak kullanim icin gecerlidir ve Public IP adini alir.

Bu ne demek ? Her IP adresi sonuna kadar gercek (reel) IP adresidir. Gercek olmayan hic bir IP adresi yoktur demek. Bu durumda teorik olarak IP adresine sahip olan her makina "Internete Cikabilir".

Internete cikabilir ? Bunun ne demek oldugu onemli. Internete cikmak ne demektir ? Internette cikmak, girmek, download/upload filan yoktur. Internet LAyer 3 te calisan IP protokoluyla tevdi edilmis bir agdir. Bu tabirler "Application" ve "Session" Layer bazinda onem kazanir.

Kisacasi, internete cikmak ile neyi kastettiginizi belirtebilirseniz, ayni sekilde "Dinamik NAT" ile ne ifade ettiginizi de, size daha faydali olabiliriz.

Asil vurgulamak istedigim konu, oncelikle temel bilgilere sahip olmak gerekir. IP nedir, NAT nedir, Adres nedir, Port nedir, server nedir.... Bunlara hakim olursaniz, sorun giderme ve cozum uretmede engel tanimazsiniz..

Saygi ve sevgiler..

28 Jul 2002 22:10 EEST tarihinde yazmışsınız: