[Linux] Re: amavis, redhat, perl, antivirus yazilimlari ...ve ben

From: doganzorlu (doganzorlu@doganzorlu.com)
Date: Tue 23 Jul 2002 - 17:10:52 EEST

Selamlar,

Konfigurasyon:

2xCeleron 533 + Abit BP6 + 256MB Ram -> RH7.3 SMP -> PostFix + Amavis +
AntiVir

Yorum:

Simdiye kadar daha hiç virus kacirmadi. Uzerinden gecen maillerin ortalama
boyu 5-10 Mb arası olmasına rağmen. Acayip memnunum. Otomatik signature
guncellemesi yapabiliyor. Kendiniz için kullanabiliyorsunuz. .org için
pozitif bir yaklaşımları olacağından eminim.

Fakat eğer binlerle virus gelme olayı varsa karantinayı durdurun. Yoksa boş
disk alanı bitiyor.

Maili atani, maili almasi gerekni ve sistem yoneticisini uyarması amavis için
arti puan.

Geçenlerde deneme için 30-40 kullanicili bir turizm firmasinda test ettik. 15
gunluk testte yaklasik 30K adet viruslu mail yakaladi. (Bende inanamadim ama
loglari kendim gordum !) O kadar basarili oldu ki simdi antivir i satin
almaya karar verdiler. Makina da piii 500 ve 128 ram di sanirim.

--
Dogan Zorlu,
Grup Software, Izmir - Turkiye