[Linux] amavis, redhat, perl, antivirus yazilimlari ...ve ben

From: Devrim GUNDUZ (devrim@oper.metu.edu.tr)
Date: Tue 23 Jul 2002 - 16:58:45 EEST

Herkese merhaba,

Aslinda bu e-postayi atmadan once epeyce bir sorunumu RTFM ile cozdum.
Sadece daha fazla kisiye ulasip gorus almak istiyorum.

Konu basligi : RedHat üzerinde Sendmail calisan (yakin zamanda Postfix'e
gececek) bir Linux sunucuda, e-postalara virus denetimi yapmak.

Yapilan calisma: Amavis indirildi. Oncelikle eksik perl modulleri
tamamlandi, ardindan da bir antivirus programi kuruldu. (1 degil 3 tane)
Daha sonra amavis de kuruldu. Degisik denemeler yapildi, ama su anda net
bir gorus yok.

Soru: a) Amavis burada tek cozum mu? Baska seçim sansimiz var mi?

      b) Trend Micro, F-Prot (yanlis bir secimdi) Sophos AV (-webden
indirdikten 1-2 saat icinde Turkiye Dagiticisi olan firma benimle baglanti
kurdu -- iyi bir not) adli ürünleri denedim. Bunlar disinda farkli
onerileri olan var mi? Trend Micro'nun ürünü ilk basta daha kolay
kullanimli gibi geldi bana.

      c) Bu calismayi, kar amaci gutmeyen bir kurulus icin yapiyorum.
openantivirus.org disinda, baska ucretsiz olan ya da bu tur kuruluslar
icin ucret almayan urunler var mi? Bu calismadan sonuc alirsak (-ki 8-10
bin potansiyel kullanicili bir sistem uzerinde deniyorum su anda) ayrica
baska bir yere, Qmail ustune 1500 kullanici icin bir calisma daha
yapacagiz.

Bu konuda daha once calisma yapmis arkadaslardan gorus, oneri rica
ediyorum.

Tesekkürler.

Saygilarimla.

--