[Linux] php & perl

From: Fuat Altun (faltun@iso.org.tr)
Date: Tue 23 Jul 2002 - 15:18:48 EEST

Yüksek lisans tezi olarak Server side çalışacak (sadece web based değil
shell üzerindede) sistem yönetim tool'u yazmayı düşünüyorum. Burada işletim
sistemi büyük bir ihtimalle Posix destekli (Linux,Solaris vb) olacak.
Uygulamayı bir Script Language ile geliştirmeyi düşünüyorum.
Buarada düşündüğüm üç script dili var
- Perl
- PHP
- phyton

Sizce hangisi ile gitmem daha doğru olur??
Birbirlerine artısı veya eksisi nedir bu dillerin?
Kullanacağım dil hem shell ortamında çalışabilmeli, hem html output render
edebilmeli hemde low level oprasyonlara izin vermeli. Örneğin socket
programming vb.

Bu projede Webmin yazılımındanda yararlanmayı düşünüyorum.

Not : Bunlar sadece benim düşüncelerim. Eğer mantığımda bir yanlışlık
görüyorsanız lütfen gerek proje hakkında gerekse kullanılacak diller
hakkında olumlu eleştirilerinizi bekliyorum. Hatta başka bir proje bile
düşünülmesini gerektiğini söyleyebilirsiniz. :-)))

Şimdiden teşekkürler.

Fuat